Užitočné rady

Cholesterolový liek spôsobuje vážne vedľajšie účinky

Cholesterolový liek spôsobuje vážne vedľajšie účinky
265views

Vedci z Cleveland Clinic v USA počas dlhodobých štúdií zistili vážny „vedľajší účinok“ v populárnom západnom lieku na cholesterol. Vedci o tom informovali v článku v časopise Nature Medicine.

Ide o niacín, známy aj ako kyselina nikotínová a vitamín B3. Pri rozpade lieku vzniká zlúčenina 4PY, ktorá spôsobuje zápal ciev, ktorý sa môže stať provokatérom aterosklerózy. Alebo viesť k ochoreniu srdca.

Niacín je na Západe veľmi populárny, pretože okolo tohto lieku vznikol mýtus nielen o jeho účinku na cholesterol, ale aj o jeho vplyve na predĺženie mladosti.

Lekársky výskum však už skôr ukázal, že vitamín B3 je menej účinný pri potláčaní „zlého“ cholesterolu ako iné lieky a má tiež množstvo vedľajších účinkov./Zdrave.to

Leave a Response

Denisa Žilova
Ahoj! Som Denisa Žilová - známa slovenská reportérka a redaktorka. Zdieľam s vami užitočné tipy, články o záhradkárstve, záhradníctve a varení. Dúfam, že budete spokojní a prídete ku mne znova!